ترانه و آهنگ

در حالی که تحقیقات اخیر مزایای افزوده شده از داشتن موسیقی را به عنوان بخشی از تجربه یادگیری اولیه کودک نشان داده است ، متأسفانه به دلیل اعتقادات زیاد در مورد اینکه چه چیزی آمادگی مدرسه و پیشرفت تحصیلی را تشکیل می دهد ، گنجاندن موسیقی به عنوان بخشی ضروری از کلی کودک است. تجربه یادگیری همیشه به چشم نمی خورد. طبق Koops (2018) برای اینکه والدین ، ​​سرپرستان ، سیاست گذاران و سایر ذینفعان بتوانند واقعاً ضرورت داشتن موسیقی را به عنوان بخشی از یک برنامه درسی کاملاً گرد که در دسترس همه کودکان است درک کنند ، برای مربیان اوایل کودکی بسیار مهم است. قادر به برقراری ارتباط با ارزش افزوده آن باشید. برای این منظور ، مربیان دوران کودکی باید خود اعتقاد داشته باشند که موسیقی برای یادگیری زودرس مهم است. تا به امروز ، فقط برخی از مطالعات اعتقادات معلمان درباره مزایای موسیقی و یادگیری زودهنگام را مورد بررسی قرار داده اند (de IEtoile، 2001؛ Cerniglia، 2013؛ Kim & Kemple، 2011) با برخی از نتایج نشان می دهد که اعتقاد معلمان اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند. با تجربیات خودشان و همچنین اینکه آیا آنها موسیقی را به عنوان "مکمل" برای غنی سازی یا ابزاری برای یادگیری می بینند (کیم و کمپل ، 2011). مگر اینکه معلمان باور داشته باشند که موسیقی نقشی اساسی در آموزش و توسعه دارد و بنابراین به برنامه درسی گسترده تر مربوط می شود ، آنها موظفند اهمیت آن را به حداقل برسانند و از ادراک کافی آن در برنامه درسی استفاده نکنند. هدف از پژوهش حاضر ، رفع این شکاف در ادبیات تحقیق با تشریح باورها و تجربیات دو معلم مهد کودک ، یکی متخصص موسیقی و دیگری معلم کلاس بود که در طی یک دانشگاهی به طور جدی درگیر یک برنامه موسیقی بودند. سال تحصیلی.
شرکت کنندگان در این مطالعه دو معلم زن قفقازی بودند ، یکی از آنها در موسیقی و آموزش مجوز داشتند که جلسات موسیقی را تدریس می کردند و دیگری که در هنر و آموزش مجوز می گرفت و همچنین معلم کلاس بود.

 

3.2 روش

تحقیقات گزارش شده در این مقاله بخشی از یک مطالعه بزرگتر است که به منظور بررسی تأثیر موسیقی بر عملکرد مدرسه کودکان خردسال در یک جامعه شهری طراحی شده است (Flores، 2006). به عنوان بخشی از مطالعه اصلی ، یک نمونه تصادفی از کودکان مهدکودک که در یک مدرسه دولتی شهری شرکت می کردند ، آموزش موسیقی را دریافت می کردند که شامل یادگیری نواختن کیبورد از معلم موسیقی دو بار در هفته به مدت 45 دقیقه در طی نه ماه بود. در پایان سال تحصیلی ، از کلاس درس و معلم موسیقی خواسته شد تا برای ارزیابی باورهای خود در مورد رابطه بین موسیقی و موفقیت تحصیلی ، به یک نظرسنجی پایان باز پاسخ دهند. این تحقیق شامل سؤالات زیر بود: 1). به نظر شما موسیقی سایر زمینه های دانشگاهی را تقویت می کند؟ به نظر شما در چه مناطقی پیشرفت شده است؟ لطفا توضیح بده. لطفا توضیح بدهید. لطفا توضیح دهید؛ 2) فکر می کنید موسیقی حافظه کودکان را تقویت می کند؟ توضیح دهید: 3). فکر می کنید موسیقی اثرات رفتاری دارد؟ توضیح؛ 4) چگونه می بینید موسیقی مربوط به سایر زمینه های برنامه درسی است؟ 5) به عنوان هزینه و فواید بالقوه داشتن یک برنامه موسیقی در مدارس چه می دانید؟
هر دو معلم اظهار داشتند که آنها معتقدند موسیقی زمینه های مختلف علمی از جمله نوشتن ، ریاضی ، خواندن و علوم را ارتقا می بخشد. معلم کلاس مهدکودک گزارش داد که او در کلاس خود از موسیقی استفاده کرده است تا همه نکات فوق را بهبود ببخشد و همچنین روز را آغاز کند زیرا "این امر باعث می شود که کودکان به انجام کار بپردازند و آنها را در طول روز به وظیفه رساندند." معلم کلاس اظهار داشت: "کودکان غالباً وقتی موسیقی روز صبح خود را از دست می دادند احساس ناراحتی می کردند" ، بنابراین نشان می داد که چگونه موسیقی ممکن است با بهزیستی کلی کودکان ارتباط داشته باشد. در حالی که معلم کلاس اعتقاد به داشتن موسیقی به عنوان بخشی از کارهای روزمره کلاس را ابراز داشت ، معلم موسیقی ابراز عقیده حتی قوی تری در مورد رابطه بین موسیقی و مهارت های دانشگاهی ادعا کرد: "کودکان تمام پیش خواندن اصلی خود را ، استدلال می آموزند. ، هماهنگی و مهارت های تبعیض از طریق موسیقی "بنابراین نشان می دهد که علاوه بر خدمت به عنوان ابزاری برای ایجاد انگیزه در موسیقی کودکان ، می تواند به عنوان یک زمینه اساسی برای مطالعه باشد که می تواند زمینه های دیگر یادگیری را نیز پشتیبانی کند.
هر دو معلم اظهار داشتند که موسیقی در تجربه خود باعث تقویت حافظه می شود. به گفته معلم کلاس ، موسیقی شامل تکرار و ارتباط است که منجر به خلاقیت می شود و به نوبه خود باعث تقویت و تقویت حافظه می شود. به گفته این معلم موسیقی ، موسیقی حافظه شنوایی را تقویت می کند. علاوه بر این ، از دیدگاه معلم موسیقی برای آن دسته از کودکانی که علاقمند به پیشرفت موسیقی هستند ، یادگیری تئوری موسیقی به بهبود حافظه آنها کمک می کند.
در پاسخ به تأثیر موسیقی بر رفتار ، هر دو معلم موافق بودند که موسیقی تأثیر مثبتی بر رفتار دارد. معلم کلاس ادعا کرد که ، "بدون تردید ، موسیقی می تواند آرامش بخش و تحریک کننده باشد." بدون موسیقی احساس می کرد که بچه ها اهل مکالمه هستند ، اما وقتی در معرض موسیقی قرار گرفتند ، آرامش و توجه بیشتری داشتند و همچنین هیجان زده بودند ، بنابراین بار دیگر نشان دادن اینکه موسیقی چگونه اثر مثبت داشته است

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۴
مهشید mahsa

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی