ترانه و آهنگ

علوم اعصاب رابطه واضحی بین موسیقی و دستیابی به زبان پیدا کرده است. به عبارت ساده ، یادگیری موسیقی در سالهای اولیه مدرسه می تواند به کودکان در یادگیری خواندن کمک کند.

موسیقی ، زبان و مغز
پردازش موسیقی و توسعه زبان یک شبکه با هم تداخل دارند. از دیدگاه تکاملی ، مغز انسان پردازش موسیقی را خیلی قبل از زبان توسعه داد و سپس از آن پردازش برای ایجاد و یادگیری زبان استفاده کرد.

در بدو تولد نوزادان زبان را مانند موسیقی می فهمند.

آنها قبل از فهمیدن این کلمات به ریتم و ملودی زبان پاسخ می دهند.

پرش از کاربران YouTube VideoFireFox NVDA - برای دسترسی به مطالب زیر ، "M" را فشار دهید تا وارد iFrame شوید.

نوزادان و خردسالان با استفاده از آن عناصر ریتم و ملودی ، زبانی را که می شنوند تقلید می کنند و این شیوه گفتار تک آهنگ است که ما در کودکان نو پا می شناسیم و دوست داریم.

کودکان آموزش دیده موسیقی خواننده های بهتری هستند
اساس خواندن گفتار است و برای یادگیری نحوه صحبت کردن ، ابتدا کودکان باید بتوانند گفتار را از همه صداهای دیگر متمایز کنند. موسیقی به آنها کمک می کند تا این کار را انجام دهند.

خواندن در نهایت به معنای معنی گرفتن از کلمات موجود در صفحه است. تعدادی از مهارت ها برای کمک به ما در ایجاد این معانی ، از جمله توانایی تمایز بین صداها در کلمات و تسلط در خواندن به ما کمک می کنند.

تسلط شامل امکان تنظیم الگوهای استرس و تحریک یک عبارت مانند عصبانیت تا خوشبختی و توانایی در انتخاب صحیح احساس مانند سوال یا تعجب است. این مهارت های پردازش شنوایی بسیار پیشرفته با آموزش موسیقی تقویت می شوند.

کودکان آموزش دیده موسیقی نیز مهارت درک مطلب بهتر دارند.
موسیقی همچنین می تواند سرنخهایی در مورد مبارزات کودک با خواندن به ما بدهد.
تحقیقات نشان داده است که بچه های سه و چهار ساله ای که می توانند یک ضرب و شتم موسیقی ثابت نگه دارند ، در سن 5 سالگی بیشتر از کسانی که نتوانستند ضرب و شتم نگه دارند ، آماده خواندن بودند.
کاری که والدین و معلمان می توانند انجام دهند
یادگیری زبان از روز اول زندگی با والدین آغاز می شود که با نوزادان خود صحبت و آواز می خوانند. نوزادان در درجه اول از طریق صدای آنها با والدین و جامعه خود پیوند برقرار می کنند ، بنابراین آواز خواندن با کودک شما هر دو با آنها پیوند برقرار می کند و شبکه پردازش شنوایی خود را درگیر می کند.

قرار گرفتن کودکان نوپا در یک کلاس موسیقی با ساختاری خوب و با کیفیت هر هفته مهارت های موسیقی را ایجاد می کند که به نظر می رسد در یادگیری خواندن بسیار مؤثر است. جستجوی کلاس هایی که شامل فعالیت های حرکات ، آواز خواندن و پاسخ دادن به صدا و صدا باشد بسیار حیاتی است. آنها باید از اسباب بازی ها و سازهای سازنده موسیقی خوب استفاده کنند.

همانطور که در دوره پیش دبستانی ، زمان مهمی برای پیشرفت زبان می گذشت ، به دنبال همان برنامه های یادگیری موسیقی کاملاً ساختار یافته باشید که روزانه توسط مربیان واجد شرایط تحویل داده می شود. آهنگ ها ، قافیه ها و فعالیت های ریتمی که کودکان ما در مهد کودک و مهد کودک انجام می دهند در واقع آنها را برای خواندن آماده می کند.

برنامه های موسیقی باید مهارت های پی در پی ایجاد کنند. آنها باید کودکان را ترغیب به کار کنند تا با آواز خواندن ، از سازها استفاده کنند و به شیوه های بداهه و ساختاری برای موسیقی حرکت کنند.
همچنین به کودکان باید یاد بگیریم که هنگام یادگیری موسیقی ، علائم موسیقی و نمادها را بخوانند. این نماد را به ارتباط صوتی تقویت می کند که در خواندن کلمات نیز بسیار مهم است.

مهمتر اینکه ، یادگیری فعال موسیقی مهم است. داشتن موسیقی با صدای بلند در پس زمینه ، پیشرفت چندانی در زبان آنها ندارد و در واقع می تواند مانع از توانایی آنها در تمایز گفتار از سر و صدای دیگر شود.
این به این معنی نیست که کودکان برای یادگیری به سکوت نیاز دارند. درواقع خلاف این موضوع صحت دارد. آنها به انواع محیط صوتی و توانایی انتخاب نیاز مغزشان از نظر تحریک شنوایی نیاز دارند. برخی از دانش آموزان برای تمرکز نیاز به سر و صدا دارند ، برخی دانش آموزان به سکوت احتیاج دارند و هر اولویت از نوع یادگیری که انجام می شود تحت تأثیر قرار می گیرد.

محیط های صوتی بیش از اینکه صدای کلاس زیاد می شود نیست. این در مورد کیفیت صداها است. ترمزهای صدای جیر جیر هر سه دقیقه ، تهویه مطبوع با صدای بلند ، موسیقی پس زمینه که برای بعضی از آنها و نه برای دیگران کار می کند و زنگ زدن های نامنظم و تصادفات همه آنها روی توانایی یادگیری کودک تأثیر می گذارد.

معلمان می توانند به دانش آموزان اجازه دهند که از دروس خود هیجان زده شده و صدای مناسب را ایجاد کنند ، اما برخی از هدفون های صدا را در کلاس خود نگه دارید تا وقتی دانش آموزان می خواهند صدا را نمایش دهند.
موسیقی برای همه
شبکه پردازش شنوایی ما اولین و بزرگترین سیستم جمع آوری اطلاعات در مغز ماست. موسیقی می تواند بلوک های ساختاری بیولوژیکی برای زبان را تقویت کند. موسیقی هر دو کودک را برای یادگیری خواندن آماده می کند و در ادامه سفر خواندن از آنها پشتیبانی می کند.

متأسفانه ، این دانش آموزان محروم هستند که احتمالاً در مدارس خود یادگیری موسیقی دارند. با این حال تحقیقات نشان می دهد که آنها می توانند بیشترین سود را از یادگیری موسیقی داشته باشند.

همانطور که به دنبال راه هایی برای بهبود نتایج خواندن فرزندان خردسال خود هستیم ، آموزش بیشتر موسیقی در پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی ما ممکن است یک راه واضح و روشنی برای پیشبرد باشد.

این مقاله از مجوز تحت مجوز Creative Commons منتشر شده است. هنر اصلی را بخوانید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۴
مهشید mahsa

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی