ترانه و آهنگ

اثر پیری بر روی قلب انسان

شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۱۹ ق.ظ

همه ما توانایی موسیقی را تجربه کرده ایم که بتوانیم تشویق کنیم ، خاطرات گذشته را بیرون بیاوریم و آسایش را فراهم کنیم. سالهاست که مردم از موسیقی درمانی بهره می برند ، که از مداخلات موسیقی برای حل مسائل جسمی ، شناختی و عاطفی در افراد در هر سنی استفاده می کند.

در بسیاری از مجامع بازنشستگی ، برنامه های موسیقی درمانی برای کمک به بزرگترها در مقابله با مشکلات مربوط به سن مانند استرس عمومی ، افسردگی ، درد مزمن و حتی اختلال در حافظه ارائه می شود. در اینجا نگاهی دقیق تر به برخی از مهمترین مزایای موسیقی درمانی برای سالمندان می پردازیم.

کاهش استرس
در حالی که مقادیر اندکی از استرس یک قسمت عادی از زندگی روزمره است ، برخی از افراد مسن بزرگ استرس و تنش شدید را تجربه می کنند. با گوش دادن به موسیقی ، کاهش سرعت ضربان قلب و کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول به افراد کمک می کند تا با استرس و اضطراب مقابله کنند. در برنامه های موسیقی درمانی ، درمانگران ممکن است از آهنگهایی با ریتم ، تم یا متن خاصی استفاده کنند تا افراد به آرامش و کاهش استرس کمک کنند.

مهارتهای گفتاری و شناختی را بهبود بخشید


موسیقی درمانی اغلب در درمان حافظه برای کاهش سرعت مهارت گفتاری در بیماران زوال عقل استفاده می شود. در برخی موارد ، موسیقی درمانی می تواند از افرادی که غیرکلامی برای برقراری ارتباط با آواز خواندن یا صدا زدن هستند الهام ببخشد. موسیقی درمانی همچنین ممکن است توانایی شناختی را در بزرگسالان مسن بهبود بخشد. در یک مطالعه دانشگاه استنفورد در مورد تأثیر موسیقی درمانی بر روی افراد مسن ، محققان دریافتند که موسیقی ریتمیک مناطق خاصی از مغز را برای افزایش جریان خون و بهبود عملکرد سالمندان در آزمایشات شناختی تحریک می کند.

فعالیت های اجتماعی را افزایش دهید
موسیقی برای جمع آوری مردم شناخته شده است. در برنامه های موسیقی درمانی ، افراد مسن تر به برقراری ارتباط و ارتباط با سایر اعضای گروه خود ترغیب می شوند و اغلب دوستان جدیدی در این فرآیند ایجاد می کنند. جنبه اجتماعی موسیقی درمانی به سالمندان کمک می کند تا احساس تنهایی و انزوا را کاهش دهند.

الهام بخش از حرکت است
پخش موسیقی می تواند افراد مسن تر را به حرکت ترغیب کند ، خواه با رقصیدن ، کف زدن یا حتی ضربه زدن به انگشتان پا. بسیاری از برنامه های موسیقی درمانی برای ترغیب سالمندان به مشارکت و ساخت موسیقی خود از طبل ها یا نوعی غذای سبک استفاده می کنند.

علاوه بر تهیه برنامه های موسیقی درمانی برای ساکنین ، برخی از انجمن های بازنشستگی همچنین میزبان نوازندگان زنده هستند و یا برنامه هایی برای کنسرت ها و اجراهای محلی برنامه ریزی می کنند. این که آیا با گوش دادن به موسیقی درمانی ، نواختن ساز و یا آواز خواندن با آهنگ دلخواه ، شرکت در موسیقی درمانی می تواند تأثیرات عمیقی بر سلامتی ذهنی ، جسمی و عاطفی افراد بزرگتر داشته باشد.

منبع : 

http://music-tracks.ir/


http://music-night.ir/
 

http://song-taraneh.ir/

 

http://music-iranian.ir/
 

http://mamootmusic.ir/

http://musics-nice.ir/

http://musictesoo.ir/


http://nilataraneh.ir/

http://sandalmusic.ir/


http://likemusics.ir/

http://music-royal.ir/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۳
مهشید mahsa

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی