ترانه و آهنگ

تاثیرات موسیقی بر کودکان

چهارشنبه, ۴ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۴۰ ب.ظ

بلوغ تراکم الیاف در قسمت جلوی چپ ، جسم شکمی و قشر قدامی متصل به لوبهای فرونتال همزمان با رشد ظرفیت حافظه کار است ، در حالی که توانایی خواندن با مقادیر ناهمسانگردی کسری در لوب تمپورال چپ ، همانطور که در کودکان بین سنین مشاهده شده است. از 8 و 18 (ناجی و همکاران ، 2004). به طور مشابه ، بلوغ فیبرهای قشر مغز با ایجاد حرکات انگشتان خوب موازی است (Paus et al.، 1999). سطح مقطع قشر کالوس حداقل تا اوایل بزرگسالی رشد می کند (کشوان و همکاران ، 2002) ، در حالی که الیاف پروژکسیون اندام خلفی کپسول داخلی (حمل الیاف حسی به مناطق پردازش آنها در قشر مربوطه) فقط نزدیک می شوند. نقطه مجانبی در بلوغ سنین 21 تا 24 سالگی است (Bava et al.، 2010).

این زیر بخش تأکید کرد: هرگونه تمرین شدید ، از جمله آموزش سازهای موسیقی در کودکی ، بسته به سن شروع ممکن است تأثیر متفاوتی در انعطاف پذیری مغز و رشد شناختی داشته باشد. با این حال ، بسیاری از محققان دوره های حساس در رشد مغز خاطرنشان می کنند که نقش انگیزه و توجه در همه یادگیری ها عمیق است و نباید به ویژه در دوره های حساس دست کم گرفت (Hensch، 2004). و همانطور که نمونه یادگیری زبان در نوزادان نشان می دهد (کوهل و همکاران ، 2003 ؛ کوهل ، 2007) ، محیط اجتماعی و معلمان ممکن است از اهمیت یکسانی برخوردار باشند.آموزش موسیقی شامل یک همسان بودن است

 

تأثیرات روی پلاستیک پذیری مغز
تغییرات پلاستیکی در ساختارهای قشر مغز و قشر قشر سیستم شنوایی (گرگرسن و همکاران ، 2000 ؛ وونگ و همکاران ، 2007 ؛ Penhune ، 2011) و همچنین در قشر حسی-حرکتی (بازنمایی بیشتر انگشتان) و عملکرد آنها بیان به سن اولیه شروع به کار بستگی دارد (ههرولز و زکاتور ، 2012) ، که بر نقش دوره های حساس در شکل دهی انعطاف پذیری ناشی از تمرین تأکید دارد (Merrett و همکاران ، 2013). آموزش ابزار ممکن است رشد تدریجی نوروفیلام را در لایه های بالای قشر مغزی که بین 6 تا 12 سالگی رخ می دهد ، تسریع کند ، و زمینه ساز شلیک سریع و عصبی نورون ها می شود (مور و گوان ، 2001 ؛ هانون و مربی ، 2007).

دو مطالعه طولی تأثیر آموزش موسیقی را بر فعالیتهای رفتاری و مغزی در کودکان بین 5 تا 9 سال مشاهده کرد. Schlaug و همکاران. (2005) 50 کودک را که قرار بود آموزش موسیقی خود را شروع کنند ، استخدام کرد و آنها را با گروهی 25 نفری از نظر سنی ، اقتصادی- اجتماعی و کنترل های ضریب هوشی کلامی مقایسه کرد. در ابتدا ، هیچ اختلافی از نظر شناختی ، موسیقی ، حرکتی یا ساختاری مغز بین گروههای ابزار و کنترل وجود نداشت که توسط اسکن MR عملکردی آزمایش شده است (نورتون و همکاران ، 2005). تست های انجام شده پس از 14 ماه آموزش موسیقی ، نمرات تغییر قابل توجهی بیشتر در گروه ابزار نسبت به گروه کنترل در مهارت های حرکتی خوب و تبعیض شنیداری نشان داد. با این حال ، هیچ تغییر قابل توجهی در حجم ماده خاکستری یا سفید و همچنین اثرات انتقال در دامنه هایی از جمله کلامی ، بینایی- مکانی و ریاضی مشاهده نشد ، اما گروه ابزار یک روند در جهت پیش بینی شده را نشان دادند.

یک مطالعه توسط هاید و همکاران. (2009) دو گروه از کودکان 6 ساله را با یکدیگر مقایسه کرد که یکی از آنها 15 ماه دروس صفحه کلید خصوصی شرکت می کرد و گروه دیگر نیز در یک کلاس موسیقی گروهی که شامل آواز و نواختن با طبل و زنگ بود ، زمان مشابهی را در هفته می گذراند. استفاده از مورفومتری مبتنی بر تغییر شکل برای ارزیابی تفاوتهای بین گروهها در کل مغز قبل و بعد از آموزش موسیقی نشان داد که کودکان دارای درس پیانو مناطقی از اندازه وکسل نسبی بیشتر را در مناطق مغز حرکتی ، مانند گوروس راست مغزی (منطقه دستی موتور) نشان می دهند. ، و اواسط corpus callosum ، و همچنین در منطقه شنوایی اولیه مناسب ، مطابق با تغییرات پلاستیکی مشاهده شده در نوازندگان حرفه ای. علاوه بر این ، تفاوت های ساختاری مغز در مناطق مختلف جلو مشاهده شد که ، با این حال ، با بهبود عملکرد رفتاری ارتباط ندارد.

این شواهد نشان می دهد که آموزش موسیقی منظم در دوره حساس می تواند تغییرات ساختاری در مغز را تحریک کند و فقط به دلیل تفاوت های مورفولوژیکی از قبل موجود بعید به نظر می رسد. با این وجود ، 14 ماه ممکن است به اندازه کافی طولانی نباشد که از نظر آماری قابل توجهی در حجم ماده سفید و خاکستری حکاکی شود (Schlaug و همکاران ، 2005) ، و اختلافات مشاهده شده ممکن است به طور بالقوه توسط سطح تحصیلات بالاتر والدین اشتباه گرفته شود (هاید و همکاران ، 2009)

تأثیرات بر عملکردهای شناختی
سوال جالب دیگری که در این بخش به بررسی آن می پردازیم ، تعمیم یادگیری ناشی از آموزش موسیقی به سایر حوزه های عملکردی است. با توجه به برداشت "فرصت موقتی" از تحریک محیط زیست در طی رشد مغز ، تجربیات در دوران کودکی و بزرگسالی برای بسیاری از توانایی های زندگی بزرگسالان بسیار مهم است ، که تصمیم گیری در مورد ارائه آموزش به کودک را به یک موضوع مهم تبدیل می کند. آیا آموزش موسیقی انتخاب خوبی است؟ اگرچه بسیاری از مطالعات توسعه طولی در زمینه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۴
مهشید mahsa

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی